tisdag 9 juni 2009

Hudfärgat garn



Gick en sväng för att se om jag kunde hitta hudfärgat garn och det gjorde jag. Det är nog lite för mörkt men bättre än grisskärt. I Provence har jag inte hittat poudre rose även om jag bara letat på några få ställen men nu får jag testa att virka en amigurumimänniska och se hur mitt Jasmingarn i färg 1203 ser ut.
Jag var på apoteket och inhandlade de ordinerade medikamenterna och för att göra det hela lite roligare köpte jag en liten käck dosett att fördela medicinerna i. Känner mig som en panchis när jag har en sån dosa men den är ju röd och fin så det blir nog bra och om en vecka är jag frisk och botad enligt syster Lena och det är ju inte fel.

Jag har ju som ni vet sen tidigare använt spikmattan för att bli av med mitt onda men tyvärr har det inte gått bort även om det har lindrats. Jag har använt mattan som akut smärtlindring och det är den jättebra till men inflammationen i axeln eller den frusna skuldran som L kallade det har inte försvunnit enbart med spikmattan. Men som L sa, jag kan och bör fortsätta med mattan om jag tycker det är skönt och det gör jag ju.

4 kommentarer:

  1. Har du provat behandling hos osteopat? Det gjorde mirakelsusen med min rygg som strulat sedan tonåren. Två behandlingar för tre år sedan och sen dess inte en endaste dag med ryggont!

    Sköt om dej!
    MiA

    SvaraRadera
  2. Ja nu kommer jag med nästa förslag på behandling.
    Min frusna skuldra blev bra när jag gick till en kiropraktor. Traditionella läkare kan inget göra om det är det du har, dessutom tar det lång tid att bli av med! Inte kul.

    SvaraRadera
  3. Jag har inte provat varken osteopat eller kiropraktor även om jag pratat om det sistnämnda. Vi får se efter den här veckan hur det känns då. Tack för tipsen.

    SvaraRadera
  4. du kan inte få akupunktur?

    Hoppas det blir bättre snart! Måste vara en stickares mardröm... Tröstkram!

    /J

    SvaraRadera