söndag 21 juni 2009

Ljuvligheten

Nu har jag bara två varv kvar på min Laminaria. Ikväll ska den bli klar och blött och uppnålad. Tror jag sitter på terrassen en stund och stickar.
Tyvärr klarade inte luktärtorna två veckor med pyttelite vatten och stekhet värme. Jag tror det har varit runt 30 grader hela tiden. Däremot klarade sig Passifloran. Pelargonerna och lavendeln är lite hängiga men tar sig nog.Vad ska jag hitta på med det här garnet tro? Först tänkte jag en Buttercup till men det är lite brunrosa så det kanske blir för tråkigt när den andra är brun. Men den bruna är i Sverige och jag behöver ju en här också. *JA!*
Jag har redan skrivit ut mönstret. Får se om jag sätter igång.

2 kommentarer:

  1. På min blog finns nu foto av min lila härva från Posh, hoppas den kommer snart!
    Tack för hjälpen !

    Evalinah

    SvaraRadera
  2. Du har säkert skrivit det innan, men jag undrar vad du har för garn i sjalen, den ser jätteläcker ut.

    SvaraRadera