tisdag 23 juni 2009

Frukostblogg

Nu är jag vrålhungrig. Har varit vaken sen 7 och stickat i sängen till för en stund sen då jag insåg att idag har jag en hel del som ska hinnas med och att hungern dessutom började ge sig till känna.
Tack vare att jag fick ett nytt batteri till datorn av min älskling när jag fyllde år kan jag sitta ute o blogga o äta frukost. Ljuvligt.Solen skiner från en klarblå himmel men det är väldigt blåsigt men ändå tillräckligt varmt för att sitta ute. Tur att vår innergård ligger i lä.

Vad har jag stickat på i sängen då? Jo, jag har lagt upp nya maskor till mina tvåändsstickade vantar som jag ska sticka när Vi2isommar pågår från 1 juli till 1 september (De första blev för trånga). Jag ska blanda provence och dalarna genom att sticka med dalablått garn och en tjur som motiv.
Här i Arles och Camargueområdet har tjuren en hög status så självklart blir det en stiliserad tjur på vantarna. Funderar på om de ska vara vända så att de blir rätt för mig eller de som ser dem framifrån? Vad tycker ni?

Dessutom stickade jag några varv på min uppifrånochnerkofta. Är nere vid midjan nu så snart så får jag maska av nertill. Längtar tills jag får börja sticka på ärmarna. Här kan ni se skillnaden i färg på nya Buttercupen och min Uppifrånochnerkofta. På de tidigare bilderna ser de mer lika ut än de är i verkligheten. Färgen på Buttercupen heter Jasper/Jaspis.

Framöver kommer det kanske inte bli lika mycket stickning eftersom alla sommarbesök börjar komma. Ikväll kommer bonusbarnbarnen med sina föräldrar och på torsdag kommer mannen o min yngsta dotter, på fredag dotterns kompis med föräldrar och sen kommer det omväxlande bli besök av alla barn och vänner ända till i mitten av augusti. MEN självklart kommer jag att sticka så ofta jag kan. Det får väl bli framför spisen om jag lagar mat eller på stranden när vi är där. För strandbesök lär det bli många.Ha en superskön dag i varma Sverige, för vad jag förstår har sommaren äntligen kommit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar