tisdag 16 juni 2009

o igen, o igen

Jag stickar ju två uppifrånochnerkoftor parallellt för att jag älskar koftor och att det äntligen blir av att jag stickar några till mig själv. Koftor passar ju både på sommaren som tunn jacka och på höst o vinter för att värma. Jag älskar verkligen koftor men har inte så många jag gjort själv. Men det blir det ändring på nu.

Nu tror jag att det är dags att dela upp för kropp och ärmhål även på den ljungrosa koftan. Får se om den kanske får trekvartsärm. Den känns lite 50-tal och då var det väl trekvartsärm som gällde?

7 kommentarer:

  1. Vilken härlig färg! Hur hinner du med allt...jag förstår inte, dina stickor måste ju gå i raketfart:D

    SvaraRadera
  2. ser mycket fin ut, tycker absolut du ska satsa på trekvarts ärm på den.

    SvaraRadera
  3. Ser ut att bli riktigt snygg! Cool färg :)

    SvaraRadera
  4. Såå snabbt det går! De blir verkligen fina båda två!

    SvaraRadera
  5. Det blir så snyggt!
    Min favorit är femtiotalskoftan,
    knottrorna och färgen äger!

    SvaraRadera
  6. Du är verkligen duktig och väldigt inspirerande!

    SvaraRadera
  7. Den kommer att bli fin som allt annat som du gör! Kika in på www.jumperfabriken.se som har en passion för stickat och då just för 50-tal! Inspiration!

    SvaraRadera