måndag 8 juni 2009

Tantkofta-kofta, flygstickning m.m.

Ååh vad kul det är att sticka tantkofta-koftan. Snart har jag gjort mina 10 cm som fröken sa att vi fick göra innan onsdag. Förresten startade jag en grupp på Ravelry, Tant Koftas uppifrånochnerkofta, där vi kan lägga upp alla våra vackra koftor. Hoppas ni ställer på att gå med i gruppen. Jag ska snart fixa några bilder till bannern också...

Fick en fråga i en kommentar om att ta med stickor i handbagaget på flyg och jag har aldrig ens behövt visa mina stickor. Iofs stickar jag med antingen strumpstickor i trä, Denisestickor (plast) eller knitpro som är korta rundstickor av trä. Jag har flugit från Arlanda, Landvetter, Skavsta, Göteborg city, Marseille, London, Amsterdam, Bangkok, Phuket, Zürich, München, Neapel osv. (Förlåt Britt att jag smutsar ner så) och som sagt. Det har gått bra på alla dessa flygplatser. I paketet med Denisestickor finns det med en lapp och att de är godkända att flyga med och i London såg jag tom en kvinna sitta och sticka med vanliga långa stickor. Så självklart ska ni alla som ska flyga och vill ha något att göra ta med er stickning eller virkning för den delen. Korta stickor är ju inte farligare än pennor i samma längd.

3 kommentarer:

  1. Du är förlåten sötnos, MEN GÖR INTE OM DET!

    SvaraRadera
  2. jag brukar ta med mig ett litet broderi när jag reser och nålen har aldrig blivit konfiskerad. Sax kan man ju såklart inte resa med så vilken tur jag hade sist när jag satt på tåget till flygplatsen och hade glömt att klippa till trådbitarna, att jag råkade ha en virkande dam bredvid mig. Vi fick en trevlig pratstund också! :)

    SvaraRadera
  3. Hejsan. Det var jag som ställde frågan. Och eftersom jag har atbetat på arlanda så vet jag att det har varit problem( men då för ca tre år sedan). Stackars damerna tyckte jag. Tänk att bli av med sina knit pro´s.inte roligt. Men vad bra att det är ok nu. Det kommer att rädda min resa som tar 4 timmar! Överlycklig Esin/Stockholm

    SvaraRadera