fredag 19 juni 2009

Midsommarminne

Vad minns jag från denna midsommarafton? Jo, att vi åkte till ett högt berg och hade picknick med oss. Jag minns att vi satt i ett lusthus och såg ut över stora sjön där regnet föll på andra sidan och till slut nådde även oss. Som väl var regnade det inte in i lusthuset.
Jag minns att baguetterna smakade gott och att jordgubbarna med grädde efter var mumsiga. Jag minns att när vi åkte hem blixtrade och regnade det så mycket att vi fick stanna för att det inte gick att se vägen. Jag minns också att det haglade så att det blev "drivor" på vägen. Jag minns att det senare på kvällen faktiskt blev riktigt fint och efter sill & potatis och god blåbärscheesecake gick vi en promenad. Jag minns att jag nästan inte blev trött trots att klockan gick och gick.

Undrar om jag minns hur den här midsommaraftonen var, om ett år?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar