onsdag 10 juni 2009

900

Här är mitt inlägg nr 900 i den här bloggen. Iofs kommer några inlägg från ma fille et moi när jag slog ihop bloggarna men alla inläggen handlar om mitt skapande och mitt liv.

Nu har jag testat att virka hexagongrannies och även att montera ihop dem. Det var roligt och kanske blir det en filt någon gång i framtiden. I provet använde jag bomullsgarn av olika grovlek och det blev inte så bra. Dessutom bör jag ha en finare virknål än 3,5.

Förstår inte var det pastelliga och rosa kommer från. Jag klär mig oftare i rosa o vitt, syr en singoallablus i rosa och virkar i pastelliga färger. Undrar om det är något gömt inom mig som försöker komma ut. Jag har tidigare oftast klätt mig i svart och mörka färger men det kanske är mitt nya jag som kommer fram. =)

5 kommentarer:

  1. visst är det roligt med förändring ibland, ovsett vart den kommer ifrån. Jag bad en klädmedvetetn kompis med helt annan stil än mig hjälpa mig att shoppa en dag flr några år sen, så mycket nytt jag upptäckte! Jag passade ju faktiskt bra i rosa och grönt! :)
    Har du något mönster att dela med dig av på de söta hexagonerna?

    SvaraRadera
  2. Kanskje det er det glade barnet i deg som vil opp og frem igjen? Det skjer jo gjerne når ens egne barn vokser opp og man får bedre tid til seg selv. Rosa og pasteller er jo forfriskende da!

    Og det er gøy å hekle heksagons!

    SvaraRadera
  3. det är bra, nu vet jag vad jag ska göra av allt virkgarnet som lär bli över när jag gjort örhängen ;-)

    SvaraRadera
  4. Visst är det roligt, som man kan ändra sig? Jag har faktiskt handlat gula blommor, vilket är helt olikt mig, så vi får nog fundera ihop hur det kan komma sig??!!

    SvaraRadera
  5. Ditt liv kanske är mer färgglatt nu helt enkelt. :) Det är ju också trevligt att ha färger på kläderna till sommaren. Kram Sanna

    SvaraRadera