tisdag 9 juni 2009

Uppifrånochner

Nu har jag kommit igång ordentligt med min eller faktiskt mina uppifrånochnerkoftor. Jag började först med den i ljus olivgrön och den gör jag med vidare halsringning för att den ska passa ljumma sommarkvällar och dessutom gillar jag inte när det går upp för långt i halsen. Här följer jag TantKoftas beskrivning av ökningarna och får en lite kantig ringning vilket jag tror blir jättesnyggt. Jag stickar både kanterna och ränderna i mosstickning. Stickorna jag änvänder är 3 och 4.
När jag gjort så mycket som jag fick innan onsdag, kom jag på att jag kan sticka en kofta till. Det verkar ju som om vi får gott om tid mellan inläggen och då kanske, kanske jag kan hinna sticka en till. Jag stickar den i ett tunnare garn Noppé Bouclé i ljus burgundy som jag fick av lillasyster för ett tag sedan. Denna gör jag med lite snävare hals men förhoppningsvis inte för tight. Här stickar jag kanterna rätstickade men ska sticka den slätstickad för övrigt. Använder stickor 2½ och 3.

3 kommentarer:

  1. Men oj, oj, vad du är effektiv! Ser jättesnygga ut båda två.

    SvaraRadera
  2. Jättefina, ska bli kul att följa dem....

    SvaraRadera
  3. Noppegarn är så där logom retro.
    Färgen är jättevacker.
    Ha det gott.
    Hälsar Koftan

    SvaraRadera