tisdag 23 juni 2009

Arbeta med rutiner

För några veckor sedan startade jag min väg mot ett bättre jag. Dvs. jag tänkte få rutin på att träna.
Vet inte om det var pga av att jag gick för hårt fram som min axel bara blev värre och värre men det innebar i alla fall att jag inte kunde träna som jag tänkt. Istället blev det medicinering och vila. Lite vila i alla fall och nu är det onda borta till 98%. Lite stel är jag fortfarande, framförallt på morgonen men nu tar jag nya tag.
Något som är positivt är i alla fall att en punkt på mållistan (punkt 76) nästan är i hamn. jag har minskat midjemåttet med 4 cm. De ni. Inte dåligt tycker jag som "försökt" hur länge som helst utan att lyckas också plötsligt en dag har det minskat. Lite konstigt är det allt. Inte ens när jag började äta LCHF för nästan två år sedan minskade midjemåttet men nu har det i alla fall minskat 4 cm. Den övre provdockan har mina mått som det är nu och den nedre är med mina mått som jag hade när jag köpte provdockan i mitten av 90-talet. Jag valde mellan två storlekar men eftersom jag hade extremt smal midja valde jag den mindre och dessutom kunde jag inte ens föreställa mig att jag skulle bli "så stor" att den inte skulle räcka till. Tji fick jag men samtidigt inser jag att "modellmåtten" (63cm i midjan) jag hade då kanske inte var helt normala. Men, men...

Nu är det dags att ta tag i nästa rutin på inarbetning... Städning =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar