torsdag 18 juni 2009

Man tager vad man haver

Mannen har kollat på mina fina stick och virkfodral från Stickfrossa och så kom han på att han ville ha ett fodral till sina bankdosor. Han har ganska många och när man pendlar mellan Provence och Sverige är det inte dumt att kunna packa dem på ett bra sätt och samtidigt ha koll på att alla är med.
Mitt tygförråd här i Sverige är inte stort men med vindsfynden från igår tog jag chansen att sy ett dos-fodral till honom. Det är inte helt enkelt att sy på en maskin som man inte är van vid och när man inte kan byta nål, trots att den behöver bytas.

Men till slut blev det ett fodral som är tillräckligt bra, om jag inte är så petig som jag brukar vara med sneda sömmar och konstiga färgkombos på trådarna. Trådlagret är också nära noll. =)

4 kommentarer:

  1. Tjusigt, du är värre händig du!

    SvaraRadera
  2. Va finte det kan bli med lite tyglappar!!

    Visst var det Posh Yarn! Tack för hjälpen. Ska kolla på söndag när dom lägger ut nya garner.

    Solhälsningar
    Evalinah

    SvaraRadera