torsdag 20 september 2007

Provence på hösten

Är nyfiken på hur det är i Provence på hösten. Ser temperaturen på min dator varje kväll och det är minst 10 grader varmare där och jag längtar tillbaka.

Ser fram mot att åka dit över första advent. Hoppas på att Arles, Aix en Provence eller någon annan stad i närheten har julmarknad när vi är där. Det vore kul att se vad som säljs på en sådan i ett annat land.
Antar att jag kommer att köpa de flesta julklapparna i frankrike i år och jag hoppas att det är uppskattat.

Andra bloggar om: , , , ,

2 kommentarer:

  1. Hade en tanke på att ev ta mina tjejer på en weekend till Paris så här på hösten, men så fick jag för mig att det var kyligt där!! Fast Paris ligger ju mycket mer norrut än provence....

    Hur var det med språket förresten, är det som myten säger... Fransmän vägrar prata engelska?

    SvaraRadera
  2. Jag tror inte att de vägrar för att de är tjuriga utan för att de helt enkelt inte kan.
    Men där vi stötte på nån som pratade engelska så gjorde de det, om än stapplande i de flesta fall.

    SvaraRadera