tisdag 9 december 2008

Fluffig angora

Igår började jag sticka en bolero i svart angora som jag ska ha på jobbets julfest på fredag. Visst är jag ute i god tid? *inte* Men jag trodde att jag skulle hitta något att köpa men icke.
Jag stickar Ysoldas Liesl med stickor 9 för att det ska bli glest nog och för att det kanske går lite fortare att bli klar.
Tyvärr stickar jag fel ibland för rätt som det är har jag en maska för mycket och sen en maska för lite och för första gången i mitt liv (tror jag) repar jag inte upp utan fortsätter, om inte glatt men ändå.
Det är inte enkelt att repa upp angora och dessutom tror jag inte att mönstret kommer att framträda speciellt bra i svart fluffig angora men det kommer ändå att bli ursnyggt. Till min fina fluffiga bolero ska jag ha en mörkröd klänning uppsydd i Thailand när vi var där i julas. Tror nog att jag kommer att bli fin.

4 kommentarer:

  1. Det kommer bli jättesnyggt!!!Själv jobbar jag på med grön sjal att ha till julklänningen.

    SvaraRadera
  2. Vilken snygg bolero!
    Den har jag lagt till mina favoriter:-)

    SvaraRadera
  3. halloy, fin bolero, hittar inte till mönstret.... stickat ny mössa! Tradera tradera, tenta på måndag. borde vi fått nytt korrekt material från vår fröken kanske? skriver igen imorgon, tittar in till dig flera gånger i veckan, fin sida, hinner aldrig med min men snart...

    SvaraRadera
  4. Liesl= eeeen, tvåååå, treeeee, fyra, eeeen, tvåååå, treeee, fyra...osv ;-)

    Ska bli kul å se den

    /J

    SvaraRadera