måndag 8 december 2008

Julförberedelser

Har knappt tid att sitta vid datorn längre känns det som men förhoppningsvis hinner jag en del annat. Igår var jag och yngsta dottern på Gekås i Ullared och trängdes med miljontals människor.
Vi hittade det vi ville och lite till och jag förvånas hur billigt allt är, och vad lätt det är att köpa för mycket... Tycker vi klarade oss rätt bra och det blev en hel del julklappar.

Just nu virkar jag en grytlapp efter mormor Sigrids mönster (eget) och den ska bli en present i veckan. Dessutom kom jag på att jag "måste" sticka något att ha över min röda ärmlösa klänning på julfesten den 12 dec. Tror att jag ska plocka fram mitt svarta angoragarn och sticka en bolero/kofta/shrug. Det borde väl gå fort om jag använder grova stickor. Funderar på Ysoldas Liesl.

2 kommentarer:

  1. Synda att jag inte visste! Jag har ett gungfår som vill ha skjuts till Jönköping. Vet du någon annan som ska hit?

    Julklappsidén var kanon! Så gör jag när det är något jag vill ha. Min älskade har tex fått en elhyvel, laserpass, en dyr ergonomisk hammare mm mm. Fast jag kör en luring. Jag låter hans svärföräldrar köpa det åt honom =)

    SvaraRadera
  2. Liesln är snabbstickad och sitter bra tycker jag! Den var rolig att sticka med!

    /Janette

    SvaraRadera