fredag 12 december 2008

Förväntan

Idag är det stor förväntan inför julfesten på företaget. Nästan alla pratar om det och hur det kommer att bli. Jag hoppas att det blir trevligt och god mat.
Vi på vår avdelning ska ha "förfest" hemma hos en av kollegorna och det blir säkert mycket trevligt. Jag hörde av någon att det nog var ca 550 st som var anmälda. Sjukt mycket folk men det blir nog bra ändå. Jag tror kanske inte att man lär känna så många nya utan pratar med de man jobbar med mest.

Igår kväll blev jag så klar med min bolero. Den blir fantastiskt skön och vikten är endast 35 gram med knappar. Lätt och varmt. Jag kommer nog att sticka en Liesl till senare. Gärna en med 3/4-ärmar. Men nu får ni se bilder på hur min svarta angoraLiesl ser ut till min röda klänning som jag sydde upp i Thailand.

Jag tycker att det ser fint ut och jag kommer nog att va nöjd med det ikväll.

11 kommentarer:

  1. Du kommer att bli festens pärla!

    SvaraRadera
  2. Så fin du kommer att bli.
    Angora är ett oslagbart material!
    Ha det bra ikväll

    SvaraRadera
  3. Åh så JÄTTEFIN! Nu blev jag sugen...kanske behöver en liten trow-on till julafton....
    Och ha en kul kväll!

    SvaraRadera
  4. Hoppas festen var bra, för finare bolero kunde det inte bli!

    SvaraRadera
  5. Vad roligt, vacker klänning och vacker bolero.... hoppas ni kommer få kul!

    SvaraRadera
  6. Åh så läckert. Hoppas festen blev lyckad.

    SvaraRadera
  7. den blev jättefin. kan tänka mig hur mjuk den är i verkligheten.

    vi kanske kan ha en mini-KAL på trekvarts-liesl när det passar?

    /J

    SvaraRadera
  8. Vilken fin bolero. Vad använde du för mönster? Jag gillar verkligen att sticka i angora eller mohair det går så fort och ser så lyxigt ut.

    SvaraRadera