tisdag 30 december 2008

Morgonstickning...

...och lite igår kväll. Hade tanken att jag skulle sticka pulsvärmarna med magic loop och båda på en gång men jag märkte att det var svårt att veta hur jag skulle vända mönstret när jag inte ens kunde det som det skulle vara. Nu stickar jag på strumpstickor i stället och en i taget. Kul mönster och det ser fint ut tycker jag.

Det lila och röda i kombination har fått mig att tänka på en kompis jag hade för mer än 25 år sedan. Vi gick sy och vävutbildning tillsammans och hon sa en gång att hon tyckte att lila och rött var en förskräcklig kombination. Jag tyckte inte lika och nästa dag tog jag på mig massor med lila kläder och en klarröd ylletröja till. Jag kunde inte låta bli och jag kommer inte ihåg om hon kommenterade det eller bara accepterade att vi tyckte olika. Birgitta flyttade till Stockholm och jag vet inte var hon tog vägen sedan. Ibland tänker jag att jag borde gå med i Facebook för att hitta gamla vänner men samtidigt vill jag inte för jag tror att det tar alltför m y c k e t tid.

1 kommentar:

  1. Lila och rött är vackert! Men lila och orange och cerice är min favoritkombination. Men jag tror att dina pulsvärmare blir riktigt riktigt fina ändå. :)
    Gott Nytt År!

    SvaraRadera