söndag 28 december 2008

Oops...

Vad fort det gick över. Julen alltså. Det har varit intensivt men roligt. Förkylningen har lättat men är inte helt över. Vi har haft massor av barn hemma under helgen och det är verkligen kul. Julafton firade jag först hemma hos oss med mannen och två av hans barn och sedan åkte jag och hämtade mina barn hos deras pappa och vi gav oss iväg till mormor och morfar. Där firade vi en traditionell jul med massor av god mat och klappar.

På juldagen kom mannen och hans söner + en av mina söners flickvän på middag och vi åt ännu mer god julmat. Min special-Jansson blev det aldrig något av men en annan gång kanske jag gör en sådan.

Jag har läst bloggar dagarna som gått även om jag inte kommenterat så mycket och inte heller skrivit något eget och jag fascineras av hur mycket alla hinner sticka. Jag hinner sticka mer när jag jobbar än vad jag gjort över julhelgen. Men lite har det blivit, bl.a. på min Februarykofta. Dessutom har jag börjat på en Amelia från senaste Knitty. Stickningen går emot mig men jag ger inte upp för den ser såå fin ut på bilden. Min blir klargrön i ett garn jag hittade i min midsommarskatt.

Jag har virkat en mössa i petrolgrönt Milano till ena dottern också. Alla mina fem barn fick garn och en virknål för att virka en mössa och när ena dottern nästan virkat klart sin var hon så missnöjd att hon gav upp. Jag ville såklart inte att det skulle sluta så utan jag repade upp och virkade om den och hon blev nöjd.
Tre av barnen fick Eskimogarn och två fick Milano och alla en virknål nr.8. Sönerna är väl sådär impade av presenten men en av dem kanske i alla fall försöker virka. Den andre får jag väl virka åt till slut så att han får sin mössa...

1 kommentar:

  1. rolig julklapp .. virknålar. lät som om ni haft en bra jul. härligt. ha det bra! kram ida

    SvaraRadera