måndag 17 maj 2010

Bara en till

Nu har jag stickat ganska många disktrasor och är mer än nöjd med hur de fungerar. Men efter tips från Mari gick jag med i en dishcloth KAL där man får en liten del varje dag och igår kom de första nio raderna.
Och som grädde på moset ger stickmarkörerna från Susilull det hela ännu roligare. Visst är de vackra?

Som flygstickning i söndags, startade jag ett linne i Drops Muskat Soft. Den stickas i två delar, en tub och en del som viras i kors och fästs på något bra sätt. 
Så här långt har jag kommit nu och jag kommer inte att sticka på den igen förrän på söndag då jag åker tillbaka till Provence.

4 kommentarer:

  1. Åh, en disktrase-KAL, den måste jag kolla in! :-)

    SvaraRadera
  2. Linnet ser spännande ut,jag stickade nyligen ett skumt linne i muskat, roligt stickning men mannen skrattade så tårarna rann när jag provade det! är det bra? i fina huset på Åland hade de bara stickade trasor, jag skall oxå...när tröjorna tappat greppet.

    SvaraRadera
  3. Jag påbörjade min mössa som flygstickning. DROPS korta rundsticka, 50 cm, gick bra genom säkerhetskontrollen både vid Arlanda och Fiumicino (Rom).

    SvaraRadera
  4. Hejsan

    Men visst är det kul med disk trase knit-alongen :-) :). Gillar än så länge mönstret.
    Jag är lite "på tårna" av vissa orsaker så jag tittar runt och skriver på en del bloggar + har precis skrivit ett rätt långt mail på engelska till "soul frienden".

    Nu te ochmackor + slappna av.
    Mari

    ha det bra
    Mari

    SvaraRadera