måndag 24 maj 2010

Ull o Mera

Som väl var hann jag träffa hyresgästerna, som varit en långhelg i vår studio, innan de åkte. De var stickande människor så vi hade en jättetrevligt samtal och pratade garn, mönster och smycken.
Liz som den ena kvinnan heter har butiken Ullomera.se. En del av er har kanske varit där antingen via webben eller i den verkliga butiken. Annars tycker jag verkligen att ni ska ta en titt. Massor med vackra garner till otroligt bra pris. Hon har bl.a. Evilla-garnerna och jag fick en härva babymerino från Uruguay som ser ut som Malabrigo men är omärkt. Färgen på den översta bilden stämmer nog bäst med verkligheten. I alla fall på min skärm.
Anneli, som den andra kvinna heter säljer smycken och jag har önskat mig en ring från henne i födelsedagspresent av maken. Jag återkommer med mer, om och när min önskan gått i uppfyllelse. =)
(jag fyller om ca tre veckor.)

2 kommentarer:

  1. Det var ett bra tips! Evillagarnerna såg härliga ut och jag kan hitta både en och två merinogarner jag hade velat ha!

    SvaraRadera
  2. Hejsan

    Så du kom fram till slut till Arles ser jag :-), skönt. Inga mer fölrseningar med andra ord?

    Vilket härligt garn du verkar fått, färgen är ju bara underbar :-):-) =favorit hos mig också. Vad har du tänkt dig att göra av det då, nyfiken som jag är?:-).

    ha det bra
    Mari

    SvaraRadera