tisdag 4 maj 2010

Vad heter den här modellen av väska?

När jag såg den här väskan påminde den mig om någon slags väska från 60- 70-talet men jag inte komma på vad för någon.
Är det någon som har nån idé vad det kan vara för väska jag tänker på?
Jag sökte på bowlingväska men de är ju mycket lägre, men det är nog nåt sportigt tror jag. Eller var det en väska man hade sin lunchlåda i?

Snälla, hjälp mig!



Edit: Tack för tipset om namnet "Arbetarväska". En sådan är det såklart. Väskan på bilden hittar du på Ravelry och det finns gratismönster på Lion Brand.

6 kommentarer:

  1. kolla på "arbetarväska" på google - är det en sån du menar?
    Margareta i Huskvarna

    SvaraRadera
  2. tote bag? (Men de har kanskje litt kortere håndtak..)

    SvaraRadera
  3. Håller med Margareta i Huskvarna, arbetarväska är det.
    Minns alla arbetare som gick till Husqvarna vapenfabriken på 60-talet, som hade sin matlåda och mjölkflaska i den.

    Din stickade väska var hur läcker som helst. Snyggfärgkombination!
    Vad tror du om att sticka och tova en sådan väska? Har du något bra recept?

    Annelie från Huskvarna/Singapore

    SvaraRadera
  4. Arbetarväska tycker jag också. Min pappa hade mat med till jobbet i en sådan när jag var liten.

    SvaraRadera
  5. UNICA-väska kallade min far den. Naturligtvis hade han unica-boxen (metall-låda för mat) i den ;)

    SvaraRadera
  6. Håller med, satsar på Unica-väska. Hur läcker som helst!!

    SvaraRadera