fredag 14 maj 2010

Stickkurs i Provence

Nu är första stickkursen avslutad och två härliga damer har börjat sticka tröjor uppifrån och ner. Vi har haft mycket trevligt och trots att jag hade tänkt att vi skulle kunna sticka ute på gården och att vi pga. vädret inte kunde göra det, så har vi ändå haft sköna dagar.
Vi började med att sticka prover för att pröva på olika sätt att öka och minska.
Efter några dagar hade de kommit igång med sina tröjor och igår var det superfint väder så vi satt på terrassen och stickade. Nu har de kommit en bit nedanför ärmhålet och eftersom vi hann med att "lära oss" Ravelry, kommer jag att kunna "ha koll" på deras framsteg där. 
Det finns platser kvar på kursen "Sticka uppifrån och ner" 30 maj till 6 juni och du är välkommen att delta. Läs mer på www.medeas.se

3 kommentarer:

  1. Å va det ser trevligt ut!

    SvaraRadera
  2. vecka 16 var jag på kurs med henne som har grönt på sig på din bild i ett helt annat ämne.
    Och när hon berättade att hon skulle åka till dig och sticka blev jag sjuk.
    Stora dottern och jag har nämligen pratat om det, så har du kurser nästa år så hoppas jag att vi kan vara med. Det ser otroligt mysigt ut.

    SvaraRadera