torsdag 6 maj 2010

Liten kofta

Nu har jag stickat klart koftan efter Petras mönster. När man som jag stickar i ett tunnare garn än det Petra använt får man lägga till några varv i på livet och nu har jag önskat att det ska finnas lite mått i mönstret så att man lättare kan anpassa eller kontrollera att det passar en viss storlek om man inte har en verklig bebis att prova på. Om en stund har jag blockat klart koftan och när knapparna är isydda så kommer det kanske en bild till. Knapparna hittade jag förresten i min fina knappsamling. Precis sju stycken fanns det så det var nog meningen att de skulle vara till den här koftan.
På marknaden igår såg jag förresten marknadskorgar som var lika Arbetarväskan jag efterlyste häromdagen. Se den turkos och den blå nere till vänster. Visst är de lite lika även om de är mycket större.

3 kommentarer:

  1. Ohh vad söt den blev!! Nu blir ju jag sugen på att göra en sådan bara för det ..hm ännu ett projekt,HAHA..Fina väskor oxå ,me like!!=)

    SvaraRadera
  2. Du är suverän, så fin koftan blev.

    SvaraRadera