fredag 14 maj 2010

Majutmaningen

Jag har nästan glömt bort att jag tänkte vara med i Beas majutmaning. Men tack vare Krokkofins lilla kommentar kom jag på det. Tack Therese för påminnelsen. =)


Jag har ju trots allt gjort några småsaker de första veckorna. Första dagarna i maj blev gula disktrasan i lin/bomullsgarn klar. Den lämnade jag i hemmet i Sverige så jag vet inte hur den funkat med solglad är den i alla fall.
Veckan efter stickade jag PetraO:s babykofta för att ha att visa på min stickkurs. På den använder man ökningar på två olika sätt i oket och det var ett bra och kul sätt att visa kursdeltagarna det.
Så, nu är jag i fas igen. Nu när första stickkursen är avslutad, ska jag sätta mig lite vid symaskinen. Jag har en hög matkassar och småväskor som är tillklippta och som jag gärna vill sy klart. Får se hur långt jag kommer med dem. 
Tyger från samlingen, både från urminnes tider och förra månadens loppisköp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar