fredag 14 maj 2010

Valkyria

Jag fick lite bonus-sticktid när jag hade kursen och stickade lite på min Valkyria-kofta som jag började på förra sommaren. Nu har den legat till sig och jag använde den för att visa hur man delar upp för ärmar och kropp på uppifrån-och-ner-tröjorna.
När jag inte undervisade började jag sticka på kragen och snart är den klar. Jag ser fram mot att börja sticka på kroppen och ärmarna.
Jag har inspirerats av Sahfis Kyra med mönster från Berocco. Men jag stickar uppifrån och ner så det enda från mönstret är kragen och inspiration till modellen.

3 kommentarer:

  1. Väldigt fin, och för en härlig färg.
    www.grytlappen.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. Tack för kommentarerna på min sida ang ottobre-mönster! Vilken kreativ person är som pysslar på med än det ena, än det andra. Roligt att kunna variera sina hobbyn så mycket. Mycket fint du gör, kappan är helt underbar! ska kika vidare på din blogg!

    SvaraRadera
  3. Din kofta blir ju bara så fin! Underbar färg!

    SvaraRadera