onsdag 5 maj 2010

Lilla bebiskoftan

Jag håller på och förbereder för stickkurserna som jag ska ha och för att på ett tydligt sätt visa olika ökningar och hur arbetet ser ut under gång stickar jag några småkoftor med olika ökningar och utseende. Passande nog har Petra O nyligen lagt ut sitt superfina mönster på Lilla Koftan.
Den la jag upp till igår och jag använder restgarner ur samlingen. Dels ett Blue Faced Leicester garn som köpt i London och dels ett enfärgat Superwash Safir i dimmig orange. Lättstickat och snabbstickat så nu har jag just delat upp för ärmar och kropp. 
Synd att jag inte har någon bebis i vänkretsen som kan få den sedan men jag får väl lägga den i samlingarna till ev. barnbarn i framtiden.

Har hittat en sida med en uträkningsmanick för att veta hur många maskor man ska sticka mellan ökningarna för att få ett visst antal maskor ökat på varvet. Det kan man även ha nytta av till den här koftan.

3 kommentarer:

  1. Vad fint med flerfärgat ok!

    SvaraRadera
  2. Tack för den länken! Precis vad jag saknat.
    Och fin kofta!

    SvaraRadera
  3. Det skall bli spännande att se hur din kofta blir. Tänker sticka en också. Tackar hjärtligast för uträkningslänken, då jag gjort många tabbar vid uträknandet hemma i soffan.

    SvaraRadera