onsdag 23 april 2008

Drömmen

Jag har fått några frågor om hur det kommer sig att vi valt just Arles eller kanske Frankrike eller Provence.
I somras gjorde vi en resa genom hela södra Frankrike för att hitta ett ställe att bo på OM vi skulle göra det vilket vi båda drömt om var för sig under många år. Vi fastnade för Arles och Aix en Provence men efter flera resor under hösten och våren kom vi fram till att Arles ger oss det vi vill ha.
Vi känner ingen som bor där tidigare, har inga kompisar eller anhöriga i Frankrike över huvud taget utan vi kastar oss verkligen ut för att förverkliga vår dröm.
Nu har vi ju lärt känna mäklaren och hans fru och hon och jag kommer nog att umgås när vi flyttar dit och med henne kan jag både lära mig mer franska och bli introducerad i det franska livet.

Allt är väldigt spännande nu när det börjar bli verklighet och jag har funderingar på att starta en "flytta-utomlands"-blogg. Jag berättar för er när det finns en sådan. Antagligen får den bli en renoverings- och inredningsblogg också för det är ju kul för kompisar, släkt o alla bloggvänner att se hur det går framåt.
Som sagt, 1-3 maj är vi i Arles igen.

Andra bloggar om: , , , , ,

1 kommentar:

  1. Suck, jag tror jag behöver också något sånt projekt. Det har blivit allför många år här på sydsmåländska landet. Efter nitton år i den här delen av världen så finns längtan efter något annat.

    Å andra sidan, när jag var ute och lubbade idag så insåg jag vilka fantastiska skogsvägar det finns här. Jämfört med vissa delar av skåne där jag vistas.

    Ha det riktigt underbart skönt där i Arles, live forever.

    SvaraRadera