tisdag 29 april 2008

I - J - K - L - M...

Usch vad jag slarvat med ABC-leken... Har inte haft tid att tänka kluriga bokstavsrebusar så nu blir det ett inlägg med saknade bokstäver:

I som i Intarsia Att sticka intarsia är en utmaning. För så där 15-20 år sedan stickade jag ofta det och blev duktig på det. Tyvärr rensade jag ut ALLA miljoner tröjor jag stickat genom åren när jag flyttade från mitt hus för 2 år sedan. Annars hade jag kunnat visat exempel. Nuförtiden stickar jag oftast enfärgat o spets men snart kommer jag kanske igång med flerfärgsstickning igen. Kaffe Fasset är ju en mästare på intarsia.

J - som i jumperstickning Jag gillar jumprar. För mig är jumprar mer kroppsformade än tröjor och senast igår hittade jag en jättefin på Ravelry. Det är en vintagejumper som jag nog snart ska sticka.

K - som i Knitty Här kan man verkligen grotta ner sig och hitta det ena mönstret finare än det andra. Visst finns det hemska också men vad gör det. Det är bara att bläddra vidare. Nu hittade jag Knitty - Cool Stuff. Gillar stickväskan som ser ut som en yogamattaväska.


L - som i LYS Alltså Local Yarn Shop. Där jag bor finns bara två garnaffärer och ingen är väl direkt inspirerande. Men jag brukar ändå hitta det jag vill ha och lite till. Ett tips är att du matar in din LYS i kartan hos Knitmap.com Då blir det lättare för alla oss andra att hitta garnaffärer när vi är på resa.


Höll på att glömma M...
M som i Magic Loop Ett fantastiskt påhitt där man kan sticka två sockor på en gång. Just nu testar jag att sticka Magic Loop och Toe up på en gång. Det är roligt, blir snyggt och det känns som om det går snabbare. När man väl lärt sig vill säga. Nu är det tredje gången jag stickar med magic loop och nu flyter det på. Bäst är i kombination med från tårna och upp, tycker jag. Här är det "bästa" mönstret!

Jag hann visst blogga lite i alla fall...

3 kommentarer:

  1. Jag med, har bara kommit till K...

    SvaraRadera
  2. Ha en skön helg i Provence, nu börjar du väl snart blogga på franksa istället..

    Ha det riktigt gott och njut av våren och värmen!!

    SvaraRadera
  3. Tack för titten på min juno:-) Jag vet inte riktigt hur lång sjalen ska bli. Jag hade tänkt mig ca 150-170 cm totalt, vi får se hur långt jag tycker det är roligt med raksträcka:-)

    SvaraRadera