fredag 18 april 2008

Utvandrarna

Nu är vi nära att bli husägare i Arles i Provence. Helt galet underbart och massor med jobb har vi framför oss.
Det är så spännande och overkligt att vi närmar oss. Jag har drömt om att flytta till Frankrike i ungefär 10 år och snart är det verklighet.

Huset vi fastnade för i påskas uppfyllde våra tankar om hur vi vill bo och säljarna accepterade vårt bud så nu väntar vi bara på att le notaire ska ha tid med oss så att köpekontraktet kan skrivas. Troligtvis blir det en resa till Frankrike redan runt första maj. Sedan är det bara att vänta på att de obligatoriska månaderna ska gå innan köpet helt kan gå igenom men någon gång i slutet av sommaren borde det vara klart.

Tills dess får vi drömma o fantisera om hur vi ska bygga om vårt hus så att det blir precis som vi vill.
Det är svårt att koncentrera sig på något annat idag. Allt bara snurrar i huvudet men jag ska försöka göra lite nytta på jobbet nu i alla fall.

9 kommentarer:

  1. Helt fantastiskt! Vad kul det ska bli att komma dit på stickretreat ;)

    SvaraRadera
  2. mmm vi kommer att ha massor med sovplatser så stickretreat blir jättebra!!

    SvaraRadera
  3. Låter underbart! Var ligger Arles? Jag vet -man kan slå i en kartbok men det är trevligare med dig...

    SvaraRadera
  4. Grattis!!!! Så roligt, förstår att du går i ett lyckorus.

    SvaraRadera
  5. Det ser mycket vackert ut med trappan och blommorna...

    SvaraRadera
  6. Arles ligger längs Rhonefloden, nordväst om Marseille. Det tar ca 50 min från Marseille. Andra städer i närheten är Nimes och Avignon.

    Jag får ordna stickretreater för uttröttade stickbloggare så blir det lite stickat och mycket vilat.

    SvaraRadera
  7. Hej
    Du har ju snart trädgård igen.
    Den är riktigt tråkig nu Juno.
    Tack för komentaren hos mej, de är skoj när jag ser att du varit där.
    Må så gott på dej.
    Eva.

    SvaraRadera
  8. Svar lite på fråga i min blogg :-)
    Garnet är Milano
    Och et belv en varm gosig halsduk. Min favvo just nu;-)

    Gött o flytta till Frankrike:-)

    Kram Emma

    SvaraRadera
  9. Provence!
    Det låter helt underbart, jag blir så avundsjuk! Förstår att du inte kan tänka på annat!
    Jag måste gratulera er som vågar "ta steget" och uppfylla era drömmar.
    Lycka till med ert blivande hus!

    SvaraRadera