tisdag 8 april 2008

Mycket har hänt

Dagarna springer iväg och efter en helt fantastisk kurs där jag fick bo på slottets vindsvåning sprang även helgen iväg. På kursen fick jag massor med skrivarinspiration både för jobbet och även för mitt privata skrivande. Det var ju för jobbet jag gick kursen men mitt eget skrivande fick en skjuts också.
Höjdpunkten var när vi fick lära oss att jonglera på torsdagskvällen. Det har jag velat göra länge och nu äntligen fick jag göra det. Det är fortfarande svårt att både kasta och dessutom fånga tre bollar men snart… Bollar kan man köpa hos Fler bollar i luften, ett företag i Stockholm. Jag tror att jag ska köpa bollar till alla mina barn som present någongång och sedan lära dem att jonglera. Jag tror att det är bra både för att rensa hjärnan och i och med det slippa stress. Dessutom tror jag att man håller hjärnan aktiverad på samma sätt som med hjälp av sudoku och korsord.

På helgen skulle vi fira tre av mannens vänner som fyllt jämt och vi startade med middag hos en av dem och på kvällen gav vi oss av till Metropolitan i New York. Inte illa väl?
Nåja, nu var det bara det visuella som var från New York eftersom vår fysiska lekamen satt i några stolar i ett Folkets Hus i Gusum av alla ställen på denna jord. Det var en annorlunda upplevelse men visst är det ganska spännande att de satsar på att sända sina föreställningar till oss i kalla norden. Nu är väl kanske inte jag den mest inbitna operafantast men en annorlunda upplevelse i alla fall.

Hur har det gått med mina stickningar då, kanske den stickintresserade läsaren undrar. Jo, jag har stickat på min Sadie-kofta och kragen är helt klar men kroppsdelarna är inte klara än. Snart ska jag se till att få dem klara också så att jag kan börja använda min vackra kofta. Dessutom har jag ännu en gång satt igång med Quill Lace sockarna som var Sockklubbens extramönster och de är riktigt roliga och snabba att sticka. Snart kommer det en bild. De vanliga aprilsockarna känner jag inte för så de struntar jag i utan att få dåligt samvete. Börjar bli sugen på att sätta igång med något nytt tröj- eller koftprojekt men jag kan inte bestämma mig för om jag ska sticka i bomull, alpacka eller kanske silke-tweed. Jag får fundera en stund till.
Nu är det bäst att jag jobbar lite så att min chef ser att kursen gjorde nytta!!

3 kommentarer:

  1. Härligt, jag gillar vindsrummen!

    SvaraRadera
  2. Hur lär man sig att jonglera? Är det som med det mesta annat; att göra det?

    SvaraRadera
  3. mmm Att göra det är ett bra tips. Övning och ca en timme så kan du!

    SvaraRadera