tisdag 15 april 2008

Mönster för 300 kronor

För några veckor sedan köpte jag en trenchcoat i blågrått som jag gillar väldigt mycket. Igår kväll tvättade jag den eftersom den blivit lite solkig.
Förskräckt blev jag när jag tittade på den i morse och upptäckte att det blivit skador på ryggen. Som om den fastnat i något och skrapats sönder.

Alltså har jag ingen trenchcoat mer. Nu är frågan om jag ska leta efter en ny likadan, försöka hitta en annan trenchcoat som förhoppningsvis har bättre tygkvalitét eller om jag ska sprätta isär den jag har och sy en ny i en bättre kvalitet??

Fördelar med det sista alternativet är att jag får en superfin trenchcoat i en bra kvalitet. Om jag nu hittar något tyg som duger för mina kritiska ögon.

Jag funderar vidare...

5 kommentarer:

  1. Men du, det kan itne ha varit så att tyget hade en rispa i sej innan som gick upp i tvätten? Jag skulle reklamera om jag inte var spiksäker på att jag varit med om något...

    SvaraRadera
  2. Det var min första tanke också när jag läste. Gå tillbaka till affären och behgär en ny eller pengarna tillbaka.

    SvaraRadera
  3. Kolla tvättrumman. Det kan vara så att något av de små hålen fått sig en törn. Då kommer du att repa upp många plagg i fortsättningen. Bor du i hyreshus får väl värden ersätta din kappa.

    SvaraRadera
  4. mmm jobbigt men sant. Jag köpte inte kappan där jag bor, alltså blir det jobbigt att reklamera. Har kanske inte ens kvittot kvar. *suck* Bor i bostadsrätt så jag skulle få skylla mig själv om maskinen var paj, men det är den inte...
    Får se hur jag gör. Tack för kommentarerna

    SvaraRadera