måndag 21 april 2008

Marknadskasse

Vi missade marknaden i Arles förra onsdagen. Det visade sig att det bara var halva den vanliga storleken så vi gick på fel gata och trodde att det inte var någon marknad. Men när vi kommer dit nästa gång vet vi och då kanske dessutom min marknadskasse är färdigvirkad så att jag kan lägga det jag handlar i den.
Onsdagsmarknaden börjar precis intill där vi ska bo så det blir härligt att kunna smyga iväg och köpa grönsaker o andra godsaker utan att behöva åka så långt.
Jag började virka efter mönstret jag länkar till men jag använder mycket tunnare garn och det borde vara klart vid det här laget enligt mönstret men jag är inte ens halvvägs. Kanske gör jag ett eget mönster för min kasse.

Garn: Regnbågen, multifärgat
Virknål: 2 mm
Mönster: Crochet Grocery Bag

3 kommentarer:

  1. härligt med en marknad så nära.
    Avundsjuk, ja.
    Ha de så gott på dej.
    Eva.

    SvaraRadera
  2. Oj, vad jag är avundsjuk! Jag vill också flytta till en varmare plats. Flyttar ni till en alldeles ny plats, eller har ni några anhöriga i närheten? Nyfiken? nä inte jag!

    SvaraRadera
  3. Tack för kommentaren - ja, Regnbågengarnet är verkligen härligt. Härligt verkar det även att flytta till Frankrike, ja, jag är liiite avundsjuk!

    SvaraRadera