tisdag 22 april 2008

Trassligt projekt

Startade ett nytt projekt i förrgår kväll. Det ska bli en babykofta till min kompis bebis som föds i juli. Jag hittade ett mönster av en slump och jag vet egentligen inte hur koftan ser ut helt och fullt men ungefär och det ska bli spännande att följa hur den utvecklas. Mönstret finns på vingefang.dk.
När jag stickat en bit visade det sig att nystanet var ett kråkbo av trassel så till slut fick jag bit för bit nysta med min nystmaskin för att över huvud taget kunna få ut något garn att sticka med. Men nu ska det nog fungera igen. Jag har tänkt att virka med varmgult runt kanterna och kanske sticka ett par gula byxor med muddar i det flerfärgade garnet. Men men... jag brukar ändra mig under vägens gång så vi får se vad det blir till slut.

Garn:
Flotte Socke Jubiläumsgarn
Stickor: raka 3 mm
Mönster: Kofta från Vingefang.dk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar