måndag 14 april 2008

Stickat & Virkat

Nu närmar det sig färdigläge för min Sadie-kofta i rostrött Silke Wool från Elsebeth Lavold. Det är bara en lite bit kvar på ena framstycket och förstås knäppraderna på båda framstyckena. Men först ska allt sys ihop.
Bilder kommer i slutet av veckan. Har så mycket omkring mig nu att jag inte hinner fixa med bilderna.

Stickar även på min Juno Reginasjal som fått en egen blogg. Det är en väldigt rolig stickning och det fungerar väldigt bra att sticka i bilen. Ska föra över stickningen till rundsticka ikväll för i morgon bär det av till Provence. Självklart vill jag ju sticka på flyget och då vågar jag inte ha mina raka metallstickor.

I går kväll började jag också virka lite. Jag vill testa att virka en shoppingkasse. Jag virkar med multifärgat Regnbågsgarn från min stora samling. Jag har sett att flera garnaffärer börjat sälja Regnbågsgarn nu och jag rekommenderar verkligen garnet. Håller för 60gr tvätt och formen hålls bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar