fredag 2 januari 2009

Ååh vad härligt

Jag gillar verkligen när det nya året börjar. Ett helt blankt nytt år som kan innebära fantastiska saker. För min del kommer 2009 bli ett otroligt spännande år eftersom vi flyttar till Provence i april, eller blir det början på maj? =)

Jag är ledig några dagar nu och har ägnat mycket tid åt att fixa min vanliga privata hemsida som legat på is ett tag men med utflugna barn som vill laga mat efter "mammas recept" har jag sett ett behov av att uppdatera den igen. För 10 år sedan nånting hade jag en ganska stor receptsamling på nätet och nu ska jag lägga ut de recepten igen och en hel del nya som barnen brukar ringa efter.
Jag har installerat wordpress och det är lite pyssligt innan jag får till det som jag vill men snart så... Hjälp vilken tid det tar med hemsidor och inte går det att sticka samtidigt heller.

Men självklart stickar jag också. Jag närmar mig slutet på min februarikofta och mina Pomatomushandledsvärmare går framåt även om det är ruskigt pilligt att vända på mönstret på den andra... men skam den som ger sig.

I morse fick jag en lysande idé till en stickning som jag genast slängde mig över. Snart är den klar och då ska ni få se och troligtvis kommer det att finnas en beskrivning också för den som vill. Jag har bara så höga krav på att mina beskrivningar ska se ut på ett visst sätt och jag har inte gjort mallen klar ännu men snart...

6 kommentarer:

  1. Åh vad spännandeatt se ditt mönster :-)

    Jag har lite spinning att pyssla med här hemma men jag är allt sugen på pomotamousen med..

    SvaraRadera
  2. God fortsättning på dig, you knitting one.

    Knitt softly and carry a beagle, som det skulle ha stått i en Snobbenserie

    SvaraRadera
  3. Hej och gott nytt år!! Vad spännande att bara flytta iväg sådär, eller ja såsär och sådär är det antagligen inte men ändå...:) Ska bli spänna de att följa på blogggen iallafall! Visst är det så fint pomatomusmönstret. Jag blir allt lite sugen jag också. Kanske jag också ska skaffa mig ett par benvärmare... Jag har med stickat ett par som du håller på med nu och de blir verkligen fina! Ha det så bra! Mvh Petra

    SvaraRadera
  4. Vad fin du gjort din blogg! Ja ett nytt år känns spännande.

    SvaraRadera
  5. Jag tycker också att det är helt underbart när ett helt, nytt, tomt år ligger framför en. Ett år man kan forma lite som man vill - i alla fall till viss del.

    Gott nytt härligt år!

    SvaraRadera