tisdag 27 januari 2009

Hemma i sängen

Hemma från en fantastisk vistelse i Provence men krafterna försvann och jag blev sjuk. Har tillbringat dagen i sängen utan att orka göra någonting. Precis just nu har jag lite kraft men om en stund får jag nog sova igen. Jobbigt.
Snart ska ni få se bilder från vårt fina hus i Provence. Det blev verkligen precis så lyckat som vi önskat. Jag trivs redan superbra i huset, trots att vi bara har lite provisoriskt med möbler ännu. Men det är kul att fundera över var vi ska ha olika saker, tex. min vävstol, sybord osv. Flytten närmar sig och det känns fortfarande lite overkligt men helt fantastiskt.

På väg till flygplatsen sydde jag i knapparna i min Ameliakofta som nu är invigd. Jag gillar verkligen koftan och blir glad av färgen. Har inga bilder med knapparna men det kommer kanske sedan.

För övrigt har jag stickat på mina Plaited points. Det är många fel i mönstret men det finns ju andra som stickat dem före mig så lite tips har jag ju fått men andra fel har jag freestylat mig förbi. De blir nog väldigt bra när de är klara. Tror att de ska bli present till ett av mina barn. Jag använder ju inte alla sockar jag stickar så det är ju bättre att glädja någon annan.

6 kommentarer:

  1. Tröjan är fin och köket ser ju fantastiskt ut.

    SvaraRadera
  2. Koftan ser så skön ut!
    En rikitg koft kofta
    Tycker Koftan

    SvaraRadera
  3. Vilken fin Amelia!
    Jag ska också sticka en, i lila.

    SvaraRadera
  4. Du är så flitig, det var nog skönt för din kropp att få lite sjukdomsvila, förkylningar är bra, de håller immunförsvaret allert och hindrar allvarliga sjukdomar om dom skulle försöka dyka upp! så ge dig själv lite sjukdomsvinst! nu var det inte garnbritt utan sjuksköterskebritt som skrev! Tröjan ser superfin ut, får se den i feb. Rekommendera ett lätt och roligt första tröjan mönster till mig är du snäll, det får inte vara bara slätstickning för det gör jag inte snyggt.

    SvaraRadera
  5. Kul att ni haft det bra i Provence men tråkigt att du blivit sjuk, jag skriver också fr sjuksängen idag, men är nog på benen i kväll tror jag.
    Förstår att det måste kännas overkligt och fantastiskt spännande att ni faktiskt snart flyttar dit på riktigt!!
    Koftan ser jättefin ut!
    Krya på dej och ha det bra!

    SvaraRadera