onsdag 7 januari 2009

Ett grönt inlägg på väg mot 100...

Jag tror inte att det är så svårt att nå målet att sticka slut på 100 nystan/härvor på ett år. Utan att anstränga mig har jag gjort det under 2008 så även om det låter mycket så går det åt garn. Jag kan tänka mig att det är knappt en tredjedel av de garner jag har men sen kanske det blir så att jag köper lite garn under året förstås.
Efter februaridamen har jag kommit igång med min Amelia. De vridna aviga maskorna är lite kluriga men jag börjar få snits på dem också. Snart har jag kommit en bit upp över midjan och snart är jag uppe vid ärmhålen. Ni hör att jag är född optimist väl? =)

Var sugen på att börja lite på Plaited Points också. Sockorna som är januarisockan i Sockklubb 2009. Jag stickar dem i mitt julklappsgarn Dream in color och färgen Happy Forest.

(Nu funkade bildöverföringen)

3 kommentarer:

  1. Vad du e effektiv systra mi!!! Men det kanske e så det kan vara när livet är enkelt o flyter på!
    Sa lillasyster som mer än gärna skulle vilja ha ett alser :D
    kramis!!

    SvaraRadera
  2. Oj vilken snygg grön färg, jag är också väldigt sugen på att sticka den där koftan, det får bli lite senare i vår tror jag.

    SvaraRadera
  3. Jag tänkte också sticka en Amelia. Kanske ska jag sticka i bomullsgarn, vad tror du om det?

    Sockgarnet ser jättefint ut!

    SvaraRadera