onsdag 6 augusti 2008

För lite tid...

Det är så mycket som ska hinnas med på kvällarna efter jobbet men vissa kvällar vill jag ägna åt att sy.

Häromkvällen hann jag sy några väskor. Två i marinblått linnetyg med ett bomullstyg med rutor i benvitt, rosa o blått.
Jag sydde också två väskor i ett lite grövre bomullstyg från Åhlens i svart o mörklila. Det var en stuvbit och den kostade bara 11 kronor. Helt ofattbart billigt. Jag fodrade den mindre väskan med ett kittfärgat bomullstyg från IKEA.
Den stora kan man använda som shoppingkasse tex om man vill minska på användningen av plastkassar. Eller varför inte använda den när böckerna ska tillbaka till biblan.
Småväskorna har fickor invändigt för nödvändiga prylar och även ett nyckelband. Som ni ser på några av bilderna har våra fina namnband från minanamnband.se kommit!

1 kommentar:

  1. Tack för dina trevliga kommentarer, klart du få länka till mig skall lägga en länkt till dig också :)
    Jättesnygga väskor du sytt!

    SvaraRadera