måndag 11 augusti 2008

Stickpåse

Syr lite olika väskor för att hitta bra modeller till försäljningen senare, och igår kväll sydde jag en påsmodell som jag ska ha som stickpåse till mina sockstickningar. En i taget förstås men ändå. Har tänkt sätta en knapp på ena sidan och en snodd på det nervikta locket för att kunna stänga den MEN det kanske inte blir förrän på nästa påse eftersom jag redan börjat använda den till min bilstickning.
Är såå nöjd med tyget som jag köpte förra veckan, jag blir nästan kär i det =)
Gjorde egna kantband med hjälp av min kantbandsvikare och det var väldigt smidigt. Tidigare har jag alltid stått o pillat med varje kant för sig, nu var det bara att dra med ena handen och stryka med andra.

5 kommentarer:

  1. Denne var fin! Jeg har en sånn man lager skråbånd med, har ligget i flere år uten at jeg har brukt den. Kanskje jeg skal prøve den.. :o)

    SvaraRadera
  2. Satt just på bussen till jobbet och tänkte att jag måste sy en stickförvaring (just nu släpar jag onmkring stickningen i en frys-plast-påse som det går mer och mer hål i :-) :-). Din blev jättefin!!! Härligt att du är nöjd med snedslåvikaren!!

    SvaraRadera
  3. Å vilken fin väska... eller stickpåse menar jag =O)

    SvaraRadera
  4. Jättesnygg! Bra idé!
    Precis vad jag behöver till alla pågående projekt - som nu ligger i lådor och plastpåsar, huller om buller...

    SvaraRadera