måndag 18 augusti 2008

Kattstickning!

För att få lite omväxling började jag sticka en kattbädd till mina katter. De är överförtjusta i mina stickningar och speciellt när det är av ullgarn.

På Ravelry hittade jag en beskrivning på en katt-bädd (Ravelrylänk). Till formen som en stor pajform och den ska filtas i maskinen när den är klar. Jag stickar i växtfärgat garn som jag hittade i skattkistan i midsommar. Snart är jag klar och ni ska få se bilder!!

För tillfället har jag såå mycket omkring mig så det blir inte såå mycket bloggande. Men jag finns här och läser lite bloggar då och då även om jag är dålig på att kommentera.

Förutom stickningen är det en hel del sömnad och planering av hur huset i Provence ska renoveras. Det tar lite tid men det börjar närma sig ett klart förslag. Nu är det bara hantverkare som ska fixas och att vi ska få ett kostnadsförslag. Jag är rädd att vi sedan måste revidera vårt önskemål men det löser sig när om det blir så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar