torsdag 14 augusti 2008

Loppis igen

Sist jag var på loppiset i jobbstaden (Tranås) såg jag att det fanns lite till av det gulgröngråvita tyget jag sydde stickpåsen av. Igår gick jag dit för att se om den fanns kvar och det gjorde den.
Till min lycka hittade jag ännu mer tyg och dessutom hade de halva priset på allt vilket gjorde att jag fick dels det blommiga tyget, ca 1.30 helt nytt jeanstyg, röd och brun interlocktrikå ca 1m av varje, marinblå interlock, marinblå muddtrikå, ett ljusrosa underlakan, ett randigt påslakan i pasteller och svart/vitt och dessutom en bit retrotyg i grön/gul/orange. Plus ett kjolmönster som jag ska omarbeta till äldsta dottern och ett par babytrosor som jag ska ha som mönsterinspiration.

Allt detta för 70 kr. Visst var det ett fynd? Bilder kommer senare. Idag är jag busy. En av sönerna fyller 18 så ikväll blir det kalas!

3 kommentarer:

  1. Tack för kommentaren, lägger till dig som favorit..

    SvaraRadera
  2. Jösses vilka FYND!!! Stort grattis till dem :-)

    Lycka till med kalaset!

    SvaraRadera
  3. Det var inte dåligt med fynd!

    SvaraRadera