onsdag 6 augusti 2008

Loppisfynd

Tog en sväng på två loppis i jobbstaden och hittade jättefina tyger. Tycker speciellt om det gulmönstrade. Det gula lakanet matchade perfekt.
På ett annat ställe hittade jag de blommiga tygerna. De var helt nya men just nu ligger de ändå i tvättmaskinen. Dels för krympningens skull och dels för känslan. Nu är det bara att hitta på saker att sy av alla tyger jag samlat på mig den senaste tiden. Jag hittade också lite rött bomullsgarn och en metallram som kan användas som stängning till en väska. De brukar användas till portmonnäer men den här var stoor.

Troligtvis syr jag en massa väskor till vår försäljning men även lite babyplagg har jag tänkt sy och Tilda är redan på gång med babyplaggen. Bilder kommer senare.

Jag slank visst in på Myrorna i min stad också och hittade en söt barntröja som jag ska sy om. Bilder före och efter kommer också sedan.

2 kommentarer:

  1. Hej! Roligt att du hittade till min blogg. PUL-tyg köper jag från Myllymuksut, www.myllymuksut.com. De betjänar även på engelska och skickar nog till Sverige också.

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vad kul att du hittat till min blogg.
    Fyllning till saccosäckar har jag köpt på Silvan här i Göteborg, är ne byggvaruaffär. Materialet heter cellplast.
    mvh
    M.Y Design

    SvaraRadera