söndag 24 augusti 2008

Träning v. 34

För att peppa mig själv har jag börjat lägga in veckans träning i kolumnen till höger och för att kunna gå tillbaka och se vad jag gjort eller inte så lägger jag på söndagen in träningen i ett inlägg.
Voila, här är det jag gjort min första veckan i mitt nya liv. =)
  • Måndag - x
  • Tisdag - Gick/sprang 30 min
  • Onsdag - 20 min Callanetics
  • Torsdag - 30 min promenad
  • Fredag - 30 min promenad
  • Lördag - x
  • Söndag - 15 min Callanetics & 30 min promenad
Nu är det bara att hoppas att det ger effekt på midjemåttet också. Det är det som i första hand är mitt mål, att få mindre midjemått. Trots 5-6 kilos viktnedgång sen förra sommaren har jag inte minskat en enda centimeter i midjan. Visst är det konstigt? De brukar ju säga att man inte ska bry sig om vågen utan mäta istället. För mig funkar det visst tvärt om. Tyvärr.

1 kommentar:

  1. Bra jobbat! Jag har hört att det bästa sättet att träna magen är att träna den övriga kroppen. Alltså; inga riktade magövningar utan, vad kallas de nu, funktionella ? övningar typ utfall armhävningar och sånt. Lycka till!

    SvaraRadera