måndag 18 augusti 2008

Tygfynden!

Äntligen har jag fått till lite bilder. Här är fynden jag gjorde förra veckan. Allt är tvättat nu och ligger o väntar på att bli tillklippt. Tilda klippte till o sydde en kjol i det blommiga fina och det kommer en bild på det med.
Tygerna är alltså uppifrån o ner ett retro bomullstyg i breda ränder. Inte så stor bit men en väska eller två kan det nog bli. Sedan ligger mörkblå mudd och interlock, brun och röd interlock och sedan jeanstyget. 1.30 helt nytt jeanstyg. Verkligen jättefint.


I botten ligger ett tyg jag inte skrivit om tidigare. Det var ett paket med två gardinlängder jag hittade i fina inredningsaffären. Varje bit var 1.40 gånger 2.50 och kostade ynka 100 kronor. Det är inte klokt när man tänker på att ordinarie priset var 790 kr. Helt sjukt dyrt innan men jag är glad att jag fick det billigt. Det kommer nog också att bli väskor men vem vet. Det kanske blir någon gardinlängd någon gång också.

1 kommentar: