söndag 24 augusti 2008

Sytt till stickat

Äntligen kom jag igång med att sy ett fodral för mina stickor. När kursen börjar nästa helg på Handarbetets vänner vill jag ha mina stickor i ett fodral. Jag sydde en påse också för att ha sax, penna osv i och för att slänga trådrester o annat skräp i. Kanske blir det en nåldyna som fästs på den också men vi får se.

Tillklippt är också en lite större väska som jag ska ha fodralet i och dessutom pärm, block och vad det nu kan va som jag behöver för en heldags-kurs.

7 kommentarer:

  1. Vilket fin kollektion du får. Ser perfekt ut att kunna ha med sig. Annars brukar det vara svårt att transportera alla sina saker.

    SvaraRadera
  2. Yes vilka snygga fodral, och vilka vackra tyger sen!
    Jag är otroligt avis på dig som ska gå hv-kursen, samtidigt som jag fick en aha-upplevelse: man måste ju faktiskt inte bo i Sthlm för att gå den! Ska bli kul att höra om vad du tycker.

    SvaraRadera
  3. Oj, så snyggt!
    Jag börjar känna ett sug efter att sy, ska nog ladda en vecka till och sedan...
    Tack för inspiration.

    SvaraRadera
  4. Skitsnyggt fodral! Spännande att höra vad du tycker om kursen!

    SvaraRadera
  5. Vilket fint fodral!
    (Jag har tänkt att göra ett fodral till mina stickor tusen gånger men jag är för lat)

    SvaraRadera