måndag 11 augusti 2008

Överväldigande stor...

...tygaffär. Vilket sortiment!!
Det fanns verkligen massor med fina tyger i Jofotex affär i Söderköping.
Jag köpte en stuvbit med röda ugglor och Tilda köpte en bit tunn trikå till ännu en tunika. Sedan köpte jag en snedremsevikare. Det ska bli intressant att se hur och om den fungerar. Jag tycker det oftast är svårt att få tag på perfekt matchande snedremsor/kantband så nu kan jag med mindre besvär tillverka mina egna... tror jag.
Jag testade faktiskt en liten bit i morse och det verkar fungera bra.

2 kommentarer:

  1. Vilka härliga fynd! Lycka till med snedslåvikaren - makapären som förändrade åtminstone delar av mitt liv :-)

    SvaraRadera
  2. Uggle tyget hade jag bebiskläder i när jag var liten!!! Har fortfarade just dom kvar, mina egna har sen haft dom med, eftersom jag tyckte de så mysiga ugglor! *nostlagi*

    SvaraRadera