onsdag 13 augusti 2008

Hantverksutbildning

I slutet av augusti börjar jag en kurs i Stickning på Handarbetets vänner i Stockholm. Jag vill gå den trots att jag vet att jag kan sticka men jag vill ha det dokumenterat.

Det är en kurs som pågår lördag-söndag, en gång i månaden ända fram till mars nästa år. Det ska verkligen bli kul att det äntligen blir av att jag går eftersom jag faktiskt för många år sedan, troligtvis i början av 90-talet, anmälde mig till just den här kursen. Men något gjorde att jag aldrig kom iväg. Det blev bara en helgkurs med Britt-Marie Christoffersson den gången.

Nu går jag i spänd förväntan och funderar på vad vi kommer att få göra...

4 kommentarer:

  1. Den kursen lät verkligen inspirerande och rolig.

    SvaraRadera
  2. Vad roligt! Själv ska jag gå kvällskurs i två terminer och lära mig mönsterkonstruktion - också en utmaning! / Petra

    SvaraRadera
  3. Mönsterkonstruktion är kul. Det gick jag en termin på heltid inklusive sömnad. Supernyttigt!

    SvaraRadera
  4. Oavsett vad det är man sysslar med så är det alltid roligt att gå en utbildning och liksom få bevisat att man kan det man gör :) stickning är inte riktigt min grej men jag har alltid tyckt att det verkat så mysigt att ha något sådant att pyssla med! kanske något man ska ta upp i samband med att man slutar röka :)

    Det är en trevlig blogg du har här, jag tittar gärna in igen :) och välkommen bort till mig...

    SvaraRadera