onsdag 20 augusti 2008

Veckans träning

Nu har jag kommit igång att forma till min kropp lite och få upp flåset. Jag märker tydligt att musklerna inte jobbat tillräckligt mycket senaste tiden eftersom jag har träningsvärk överallt.

Igår körde jag lite Callanetics som är en favorit. Visst kan man bli lite uttråkad av att det är så lugnt MEN det är ruskigt effektivt och om jag bara håller ut kommer jag snart att se resultat. Ni kanske inte vet vad Callanetics är men det är en träninsform från slutet av 80-talet. I alla fall ser det ut så i böckerna som jag har i mina samlingar. Jag lånade en bok på biblioteket för länge sedan och testade och insåg att det var otroligt effektivt för att bli fastare och samtidigt väldigt rörlig. Senare har jag hittat böckerna på bokrea och har nu flera stycken som jag tar fram med jämna mellanrum.
Det ska verkligen bli spännande att se om jag kan minska midjemåttet.
För att påminna och peppa mig själv har jag lagt till en "träningsdagbok" här till höger. Den här gången ska jag verkligen försöka komma igång och få ett återkommande behov av träning.

3 kommentarer:

  1. TACK för att du visade mig det där! Det ser ut att vara perfekt för mig som gillar yoga och balettliknande rörelser :-) Det måste jag kolla in!!! LCHF har inte kommit igång så bra under semestern (nähä? ;-) men träningen måste bara igång nu. Har inte så mycket övervikt men hälsan är superkass för tillfället... Körde LCHF nåra dar iofs och la märke till att jag blev lugnare, kissade oftare, fick huvudvärk första dan och hittade en favoritfrukost (mascarponeost blandat med yougurt och hallon/blåbär..)

    SvaraRadera
  2. Ja, det är verkligen bra. Har inte tänkt på det förut men det är även bra träning ihop med LCHF för jag tror inte att du behöver så mycket extra kolhydrater i och med träningen.

    SvaraRadera
  3. Jag fick ett roligt mail från en kompis som handlade om 80-talet och en av kom-ihåg-punkterna är:
    "Vi gick och tränade med stringtrosor utanpå gympadräkten"
    Tänkte på det när jag såg bilden. Lycka till med din träning. Jag ska försöka komma ut i skogen men det regnar ju förblingat.

    SvaraRadera