söndag 24 augusti 2008

Småprojekt

Vet inte riktigt varför men jag har startat flera nya småprojekt. Antingen är det för att det är något jag vill hålla mig ifrån eller så är det bara för att det är så KUL att starta nytt.
Jag håller på och blockar babytröjan Baby Yoda Sweater till kompisens lille Tim och jag började också på en Djevellue i samma kornblå garn. Den blir nog lite stor tror jag men han växer ju så det blir nog bra i slutänden.
Mannen har länge bett mig sticka en halsduk som han ska ha i vinter i Provence. Han menar på att det räcker med det som vinterklädsel och självklart vill jag ge honom en gosig halsduk.



I morse när jag satt o stickade i sängen kom jag på att jag måste sticka en ny mössa till mig. Inte för att jag använder mössa så mycket men när Mistralen blåser i Provence behöver jag kanske en mössa och därför räknade jag om mitt mönster på min dragspelsbasker-liknande mössa. Den jag stickade i vintras blev alldeles för stor men nu blir den nya nog bra... tror jag. Annars får jag väl ge bort den till något barn i min närhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar