onsdag 5 november 2008

Bokköp

Fick nyhetsmail från Knitting Daily där det fanns ett boktips som jag fastnade för. Jag beställde direkt Boutique Knits från Adlibris och dessutom slank det med en bok jag fick tips om på stickkursen.




Vantar, mössor, sockor och sjalar av Anita Gunnars.
I den finns grunderna för hur man stickar t.ex. hälar, tummar, avmaskningar för vantar osv i all oändlighet. Bra när man vill göra sina egna mönster eller helt enkelt sticka efter de som finns i boken. (Jag vill göra egna mönster)

4 kommentarer:

  1. Tack för tipset! Då var den beställd (Boutique Knits)/Petra

    SvaraRadera
  2. Botique Knits står på min önskelista när jag fyller år i övermorgon.

    SvaraRadera
  3. Hej. Hoppas ni hade det gott i Paris! Här hemma va de väldigt svalt... Jag ska åka på Sy Festivalen i hlgen med min syster, å jag fråga mig fram lite, å fick då veta att du jobbat i Stockholm. Jag behäver lite tips om sy, tyg, garn butiker jag bara inte får missa under helgen! Snälla maila mig lite tips!
    HA DE KRAM Emma
    emmalivf@hotmail.com

    SvaraRadera
  4. Den där Boutique Knits verkar vara som skriven för mig!
    Kika gärna in i min Lilyshop,
    http://lilyofthenorth.blogspot.com/

    Får få in på adlibris och kika efter boken! Det brukar sluta med att man inte lämnar utan inköp..
    Theresa

    SvaraRadera