torsdag 20 november 2008

totalt uppfylld

Om ni någon gång har den minsta möjlighet att gå och lyssna på Lou Rossling så gör det. Hon är såå fantastisk och att lyssna på henne ger så mycket känslor.
Vi skrattade och grät om vart annat och fick mycket tankar med oss om hur vi ska bete oss, både mot andra och mot oss själva.

Så här skriver Skillspartner om Lou Rossling:
Hon talar om hur och varför vi ska bejaka våra spontana och impulsiva känslor. Om att skapa arbetsplatser som tar tillvara hela människan. Om värdet av att erkänna att vi inte vågar allt och alltid. Om att försöka ändra på det som känns fel, trots att vi inte har något facit att titta i.

Hos Talarforum står det bl.a. så här:
Vad sker egentligen i mötet mellan människor? Är Du en person som tar eller ger energi? Får Du andra att gnistra och lysa , eller släcker Du människor i Din omgivning? Man måste hela tiden jobba med sina relationer för att skapa ett behagligt arbetsklimat menar Lou. Hon talar om IQ och EQ om intuition och om framtidens arbetsplats för hela människan. Lou har en säregen förmåga att entusiasmera, inspirera och väcka tankar.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

4 kommentarer:

  1. Låter som en fantastisk föreläsning - visst är det så att vissa människor ger energi och andra bara tar.
    Jag hoppas och tror att jag ger andra energi, jag försöker alltid vara positiv och uppmuntrande.

    Själv bokade jag igår plats till en föreläsning om sömn, skall bli väldigt intressant. Kommer tyvärr inte ihåg föreläsaren just nu..

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt! Det är också klokt att i den mån det är möjligt försöka göra saker som GER. Det man mår bra av. Det finns många val att göra.

    Vilken Må-bra upplevelse! Det skulle många behöva.

    SvaraRadera
  3. Hon är fantastisk ,en riktigt tänkvärd och rolig föreläsning var jag på .

    SvaraRadera
  4. Hej! visst är det härligt att få ta del av andra människors visa ord ! Jag jobbar som sjuksköterska med kroniskt sjuka och har många möten med människor.Det här lät intressant. Jag "letar" fortfarande efter nya sätt att bemöta och kanske hjälpa. Ord har en otrolig kraft.Och inte inte minst HUR vi säger dom.

    SvaraRadera