torsdag 13 november 2008

Ett till klart projekt

Nu har jag sytt klart mitt fodral till strumpstickor och virknålar. Skönt att ha dem på ett ställe och att de inte kan ramla ur. Dessutom är det lätt att se vilka storlekar som finns eller vilka som fattas. Jag är verkligen nöjd!
I morgon bär det av till Stockholm och stickkursen jag går på hos Handarbetets vänner. Det är såå kul. När jag är klar där har jag utbildat mig både i stickning, sömnad och vävning. *nöjd*(Bilden är väldigt rosagul, tråkigt att fota den här årstiden...)

3 kommentarer:

  1. Superfint och praktiskt...och så extra fint att det liksom blir en "ensemble" i samma tyg.

    Jag köpte en liknande på en loppis för fem kronor i ilsket grönt, men den fungerar ju helt suveränt: Jag har tänkt att jag ska sy en ny, lite snyggare....senare...någon gång. Det blir kanske när MIN dotter snart fyller tretton år, det går ju bra det också...att vänta menar jag...resultatet blir ju fint i alla fall. :-D

    SvaraRadera
  2. Stiligt fodral. Har övervägt ett tag att göra ett men till mina bestick tyvärr inte kommit så långt än...

    SvaraRadera
  3. Såg du att du vann tävlingen hos mig? Maila din adress så kommer tyget i posten.

    Fint fodral du fått till. Ett sånt skulle jag behöva!!! Hrm, en sak till på att göra-listan!

    SvaraRadera